Dah ada kerja tetap tapi masih berbisnes Shaklee?

Ramai orang tertanya-tanya, kenapa saya masih berbisnes Shaklee walaupun saya sudah mempunyai kerjaya tetap dan confirm mempunyai pencen bila bersara kelak. Jawapannya:

Kerana saya memang suka berniaga semenjak dari kecil dan seperti kata omputih gitu, "it's in my blood". Tambahan pula, sebab nature saya yang sukakan ilmu mengenai kesihatan dan membantu orang.

Haa amcam, ok kan? Tapi, kenapa Shaklee? Haaaa, kawan seperjuangan saya, Kak Nor dah terangkan dalam blog beliau dan macam tau-tau je apa yang bermain di fikiran saya. I thought about it but she wrote it out.

  1. Tiada paksaan dari sesiapa untuk saya mencari downline (kalau kena cari downline, confirm-lahhh saya tak nak. saya takde masa nak cari downline ni, apetah lagi suruh orang buat loan ribu-riban. oh tidakkkk)
  2. Saya pun tak pernah approach orang sebagai downline. Tapi kalau orang berminat, saya suka! Lagi best bila ada teammates ni, lebih seronok!
  3. Setakat ni regular customer saya dah mula tanya-tanya macam mana nak jadi member/downline. Sebabnya, bila membeli pun dapat point dan boleh dapat bonus. Sambil membeli untuk kesihatan diri, dapat bonus juga. Tapi, bonus tu bergantung kepada jumlah pembelian ye.
  4. Kami mengamalkan kaedah sharing is caring. Yeah, I know a typical thing  to say. But it's true! Semenjak join ni, banyak perkara mengenai kesihatan yang saya tau. Knowledge transfer gituuuu.
  5. Flexible time. Sambil saya mengepam susu, saya boleh membalas pertanyaan dan ambil order lagi. Mudah kan? Malah sambil menyusukan anak pun saya boleh consult orang.
  6. Tak perlu attend class tertentu. Kebanyakkan MLM kena attend class, buat target tertentu (upline paksa), kadang kelas jauh, waktu tak sesuai, malam dan lain-lain. Kami ada juga buat kelas untuk tambah ilmu marketing, tapi sangat santai dan dalam suasana di rumah aje. Ikut kekosongan jadual sendiri. Paling best, boleh bawak anak! Partner pun bole join.
  7. Tak perlu beli stok bertimbun. Shaklee ada delivery system yang efficient. Bila ada customer order barang, saya hanya hantarkan emel order tersebut dan buat bayaran ke akaun Shaklee. Dalam 2-3 hari customer dah terima barang yang dipesan. Senang kan?
  8. Tak perlu maintain sebarang point. Kalau rajin share kat FB or blog or emel, banyak la order masuk. Kadang kala saya agak sibuk, tak update blog berminggu-minggu pun order tetap masuk juga!
  9. Beli vitamin utk makan sendiri bersama ahli keluarga, tetap dapat point dan bonus. Best kan?
  10. Saya dah buat banyak kajian bacaan melalui  Internet dan buku, memang vitamin Shaklee adalah yang terbaik dari segi kualiti, harga, natural vitamin tanpa kesan sampingan. Jadi, saya recommend pada semua kawan saya supaya berhenti beli vitamin di farmasi (yang ada silica gel dlm packaging) supaya bertukar kepada Shaklee. Saya penggamal vitamin semenjak kecil lagi ya :)
Berminat untuk bersama-sama saya dalam menjana pendapatan sambil bersantai? Sila emel saya di fshafina[@]gmail.com atau SMS saya di 012-7813035.

No comments:

Post a Comment

 

Copyright © Wuhuu Vitamin 2012 | All rights reserved | Blog Design by Krafty Palette.